13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





14 ene 2011

El BNG pedirá el lunes a Pajín que explique las razones del recurso

Pérez Bouza reclama al Gobierno que "no haga bueno" el refrán "ni juega, ni da cartas" y pide extender la medida gallega al Estado

Xornal.com


El senador del BNG, Xosé Manuel Pérez Bouza, pedirá este lunes a la ministra de Sanidad, Leire Pajín, que explique por qué el Gobierno central tiene intención presentar un recurso de inconstitucionalidad a la ley de racionalización del gasto farmacéutico de Galicia por la cual se crea el catálogo de fármacos priorizado.

  Será, tal y como ha anunciado el senador nacionalista en rueda de prensa en Santiago, en el transcurso de la Comisión de Sanidad y Asuntos Sociales de la Cámara Alta. Así, aprovechando la presencia de la ministra, Pérez Bouza le preguntará acerca de si se hará efectivo ese recurso y las razones para presentarlo.

  Además, el Bloque también lleva a la cámara territorial una moción por la que pretende que el Gobierno central "dé marcha atrás" en el recurso del decreto que desarrolla la normativa aprobada en el Parlamento autonómico, con votos del PPdeG y del BNG, en el último periodo de sesiones de 2010.

  Asimismo, en esa misma iniciativa, los nacionalistas reclaman al Consejo Interterritorial de Sanidad que presente "un sistema de financiación pública" que incluya los medicamentos de menor precio, entre los equivalentes presentes en el Nomenclátor estatal, a similitud del aprobado por el Parlamento gallego.

  Todo ello, explica el texto de la moción, con el objetivo de "racionalizar el abultado gasto farmacéutico" y destinar los recursos liberados "a mejorar y fortalecer" el sistema sanitario público, como recoge la ley gallega.

  Así las cosas, Pérez Bouza espera que en Madrid, los senadores del PP apoyen esta iniciativa ya que, con sus votos, existe una mayoría "suficiente" para que reciba luz verde, y confía, así, en que "no se comporten igual que en otras ocasiones", como --ha agregado-- "ya nos tienen acostumbrados". Del mismo modo, ha lamentado que "una nueva disputa política entre PP y PSOE" se pueda "cargar una medida positiva" para Galicia.

"NI JUEGA, NI DA CARTAS"

  En la presentación de ambas iniciativas, el senador nacionalista ha demandado al Ejecutivo central que "no haga bueno el refrán gallego 'Nin xoga, nin da cartas' --Ni juega, ni da cartas--" y ha reclamado que, en lugar de recurrir esta propuesta de Galicia, la haga extensiva al conjunto del Estado. "Pagar medicamentos de marca es un lujo que no podemos permitirnos", ha remachado tras sentenciar que "quien paga la factura, debe tener competencia" para legislar.

  Pérez Bouza ha explicado que la intención del catálogo de medicamentos es reducir la factura farmacéutica, que crece de forma "alarmante", y ha señalado que en él están recogidos "todos los principios activos", con lo que el listado lo que hace es seleccionar de entre ellos, los más baratos. "Esto desmonta la discriminación" argumentada, ha apostillado.

  Además, ha argüido que "Galicia es perfectamente competente" para impulsar una medida de este tipo y ha subrayado que "en un momento de crisis, no es de recibo que haya quien defienda financiar marcas". "Es indefendible en todos los momentos, pero más en uno como el actual", ha manifestado.


 
     

La conselleira anuncia la adjudicación definitiva del nuevo Hospital de Vigo

Pilar Farjas ha visitado la Unidad de Cardiología Intervencionista del Meixoeiro 

 La conselleira de Sanidad, Pilar Farjas, ha anunciado que tras la adjudicación provisional el pasado mes de diciembre, y ya superado el periodo de alegaciones exigido en la legislación, ha sido adjudicado de manera definitiva el nuevo hospital público de Vigo a la UTE Acciona, Puentes y Calzada, Altair Concessia y Oca SA por lo que próximamente comenzará el proceso de construcción, que, según estipulan los pliegos, tendrá una duración de 31 meses.
Estas declaraciones las realizó en su visita a la nueva sala de Hemodinámica que se ha puesto en funcionamiento en la Unidad de Cardiología Intervencionista del Hospital de Meixoeiro, donde subrayó el elevado nivel tecnológico del Complejo Hospitalario Universitario de Vigo, y que, según dijo, “en estos momentos dispone de la tecnología más avanzada para incrementar la calidad, la seguridad y la rapidez de los procedimientos y técnicas mínimamente invasivas que se realizan en los ámbitos de la Cardiología y la Radiología intervencionistas”.
En el transcurso de esta visita, la consejera anunció la próxima puesta en funcionamiento de otra nueva Sala, de Radiología Vascular, que ya está acabada en estos momentos en fase de montaje del equipamiento del Hospital Xeral.
En ambas instalaciones la Administración sanitaria gallega realizó una inversión de cerca de millón y medio de euros. La incorporación de este nuevo equipamiento permite a ambas Unidades –Cardiología y Radiología Intervencionista- consolidarse como servicios de referencia a nivel nacional.


Licitado o hospital de Vigo, cuxas obras se iniciarán "en semanas"

 Galiciahoxe.com

     

El Sergas excluye a Xornal, único diario que deja fuera de su campaña sobre la sanidad

La consellería de Pilar Farjas reparte 700.000 euros entre los medios para publicitar la "modernización de la sanidad pública en Galicia"

La Consellería de Sanidade de Pilar Farjas acaba de aprobar una campaña publicitaria informativa “sobre la modernización de la sanidad pública en Galicia” en la que invertirá un total de 700.000 euros en la práctica totalidad de los medios escritos de la comunidad, además de medios radiofónicos y digitales, excepto en Xornal de Galicia y Xornal.com. Este diario ha informado diariamente sobre las posturas oficiales tanto de la Xunta como del Estado y ha publicado entrevistas y artículos de contrastados expertos en el tema, en muchos casos con opiniones contrarias a la ley gallega.
Así, además de ir informando puntualmente desde la sección de Actualidad sobre los objetivos y decisiones de la Xunta y del Gobierno, el pasado 7 de enero Xornal publicó una entrevista al médico y ex director xeral de Asistencia Sanitaria de la Xunta, Pablo Vaamonde, en la que aseguraba que “o catálogo galego de xenéricos só é unha montaxe publicitaria” y que “a Xunta trata de camuflar a gran redución de fondos en Sanidade cunha campaña apoiada por algún medio”, además de explicar los perjuicios que este listado puede suponer para los ciudadanos gallegos.
Por otra parte, el magistrado del Tribunal Superior de Xustiza y ex letrado del Tribunal Constitucional Alfonso Villagómez publicó un artículo en estas páginas en el que argumentaba la inconstitucionalidad de la ley del gasto farmacéutico: “Donde las dudas de constitucionalidad de la ley gallega se vuelven certezas es en razón al principio constitucional de igualdad y de prohibición de tratamientos desigualitarios a los ciudadanos según las comunidades autónomas en las que residen”, explicaba.
Además, el editorial de Xornal de Galicia criticaba que “a Xunta utiliza os xenéricos para presumir de austeridade” y añadía que “non ten competencias para lexislar en materia de fármacos e, ademais, a Consellería de Sanidade debería ter levado a proposta ao Consello Interterritorial”.
La libertad informativa puede valerle a Xornal el olvido de Farjas, que explicará su sistema sanitario en La Voz de Galicia, El Correo Gallego, La Región, Atlántico Diario, Faro de Vigo, El Progreso, Diario de Pontevedra, La Opinión de A Coruña, El Ideal Gallego, Diario de Ferrol, Diario de Arousa, El País, El Mundo, ABC y el gratuíto De Luns a Venres, además de las radios y farodevigo.es, lavozdegalicia.es y elprogreso.galiciae.com. Sin ningún criterio objetivo relativo a la localización o a la tirada, los lectores de Xornal de Galicia y Xornal.com se quedarán sin conocer la nueva campaña sanitaria gallega, igual que se quedaron, por ejemplo, sin conocer las precauciones que debían tomarse a causa del temporal o los servicios públicos en la visita del Papa en otras ocasiones.

     

Farmaindustria interpondrá un recurso contra el ‘Cataloguiño’ por invadir competencias estatales

Farmaindustria interpondrá un recurso contra el ‘Cataloguiño’ por invadir competencias estatales.

Redaccionmedica.com


La patronal de las farmacéuticas en España, Farmaindustria, interpondrá ante el Tribunal Superior de Justicia de Galicia un recurso Contencioso-Administrativo contra la Resolución que desarrolla la Ley 12/2010 por la que se crea un catálogo priorizado de medicamentos en Galicia por considerar que esta iniciativa supone una “clara invasión” de competencias estatales por parte de la Comunidad Autónoma.


Asimismo, Farmaindustria pedirá al Tribunal el planteamiento de una cuestión de constitucionalidad al depender la decisión y basarse la Resolución en una ley que vulnera la Constitución. El ‘Cataloguiño’ “invade las competencias exclusivas del Estado, que decide los medicamentos que se incluyen en la prestación farmacéutica del Sistema Nacional de Salud (SNS) y su precio", señalan.

Desde una perspectiva empresarial, indican desde la patronal, la aprobación del catálogo gallego, que “expulsa del mercado a determinados medicamentos”, constituye "un punto de ruptura de la confianza de las compañías" en dos cuestiones: “la garantía de continuidad en la producción y comercialización de bienes y servicios en todo el país y la seguridad jurídica que se debe garantizar a toda compañía que cumple la ley”.

Además, según Farmaindustria, esta nueva normativa "no conseguirá los ahorros que con ella persigue la Xunta de Galicia ya que, a partir del 1 de marzo, entra en vigor un nuevo sistema de precios de referencia que unificará, en la mayor parte de los casos, el precio de medicamentos originales y genéricos, por lo que, en dichos supuestos, el ahorro será literalmente cero a partir de la citada fecha".

Feijoo dice que “defenderá el dinero” de los gallegos

El presidente gallego, Alberto Núñez Feijoo, ha asegurado que cada día en vigor del catálogo supone "un ahorro de 300.000 euros" que la Xunta destinará a financiar infraestructuras sanitarias y a rebajar las listas de espera. Por ello, ha avisado de que "no renunciará" a estos fondos, antes de proclamar que "defenderá el dinero" de la Comunidad.

Además, Feijoo ha dejado un recado al Ministerio de Sanidad, al que advierte de que sería "gravemente irresponsable" que "simultáneamente" le traslade a la industria farmacéutica una versión contraria. "Si ya se ha comprometido con la industria a recurrir, que lo diga", ha reclamado.

Por su parte, la conselleira Pilar Farjas ha apostado por "evitar la vía de judicializació  materia. Como respuesta, desde Sanidad han asegurado que "si se persiste en el catálogo, la idea de recurrir sigue adelante". "Si vamos a hablar es para que no haya catálogo y no para otra cosa", han subrayado.

Contra o catálogo

O Ministerio reitera a súa negativa á lei galega de racionalización do gasto farmacéutico, mentres a industria estatal de medicamentos se une á Federación galega de farmacias para presentar un recurso contra un inventario que "vulnera a legalidade e invade competencias"

 

Galiciahoxe.com

Os desacordos pola lei galega de racionalización do gasto farmacéutico van en aumento. O Ministerio de Sanidad reiterou este xoves a súa intención de recorrer a lei por a que se crea o catálogo priorizado de medicamentos galego porque "invade competencias do Estado", despois de que o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, sinalase que lle asegurara que "non quere" acudir aos tribunais, senón manter "unha reunión ou reunións" para analizar se existe "invasión competencial".
Segundo manifestaron fontes do departamento de Leire Pajín, o ministerio "segue aberto, como dende o primeiro día, a alcanzar fórmulas alternativas para solucionar problemas de financiamento" do gasto farmacéutico, pero "sempre baixo o principio de non invadir competencias". Deste modo, o ministerio insistiu en que "se respecte o marco competencial de cada un" e en relación co catálogo de fármacos galego, que entrou en vigor o día 3 pasado de xaneiro, recalcou que "hai invasión competencial" porque, ha recalcado, "invade competencias do Estado". "Se se persiste no catálogo, a idea de recorrer segue adiante", aseguraron as fontes do Ministerio de Sanidade consultadas. "Se imos falar é para que non haxa catálogo e non para outra cousa".
Ao ministerio sumouse Farmaindustria, a asociación que representa á industria farmacéutica no Estado español, que interporá ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) un recurso contencioso-administrativo contra a resolución que desenvolve a Lei 12/2010. Este únese ao anunciado pola Federación Galega de Farmacias, que manifestou a súa intención de recorrer o catálogo.
Segundo xustifica Farmaindustria, o recurso baséase en que esta iniciativa lexislativa "supón unha clara invasión de competencias estatais" por parte da comunidade autónoma galega e "constitúe unha vulneración da legalidade vixente". Así mesmo, indica que lle pedirá ao tribunal "a formulación dunha cuestión de constitucionalidade", ao "depender a decisión e basearse a resolución nunha lei que vulnera a Constitución".
A lei galega de racionalización do gasto na prestación farmacéutica, segundo Farmaindustria, "invade as competencias exclusivas do Estado que decide os medicamentos que se inclúen na prestación farmacéutica do Sistema Nacional de Saúde e o seu prezo".
Ao respecto, alude a que estas competencias se consagran tanto na Lei de Cohesión e Calidade do SNS (Lei 16/2003), coma na Lei de Garantías e Uso Racional dos Medicamentos e Produtos Sanitarios (Lei 29/2006).
Pola súa banda, puntualiza que o artigo 20.2 da Lei de Cohesión prevé que as comunidades autónomas poderán ter os seus catálogos, "pero estes han de conter canto menos o catálogo do SNS", matiza Farmaindustria.

Destrúe a igualdade de acceso ás menciñas
A asociación que representa a industria farmacéutica en España recalca que a lei e a resolución galegas "modifican o réxime de financiamento dos medicamentos en Galiza, carecendo a comunidade de competencias para iso, e vulnera a igualdade de acceso á prestación farmacéutica". Tamén considera que "afectan ao dereito constitucional á protección da saúde en condicións de igualdade en todo o territorio nacional e limitan a liberdade de prescrición dos médicos".
En canto á perspectiva empresarial, Farmaindustria sinala que a aprobación do catálogo galego "expulsa do mercado a determinados medicamentos" e constitúe "un punto de ruptura da confianza das compañías" en canto á unidade do mercado nacional, re relación coa garantía de continuidade na produción e comercialización de bens e servizos en todo o ámbito estatal, e a seguridade xurídica que, sinala, "débese garantir a compañías que desenvolven unha actividade e que cumpren escrupulosamente a lexislación aplicable".

"Non logrará os aforros que prevé a Xunta"
Así mesmo, Farmaindustria alerta de que esta nova normativa "non conseguirá os aforros que con ela persegue a Xunta de Galicia", xa que, segundo asevera, "a partir do 1 de marzo entra en vigor un novo Sistema de Prezos de Referencia que unificará, na maior parte dos casos, o prezo de medicamentos orixinais e xenéricos, polo que, nos devanditos supostos, o aforro será literalmente cero a partir da citada data".
Non obstante, afirma que esta iniciativa "si terá importantes custos en termos de saúde para os pacientes galegos", para os que, segundo manifesta, "foron excluídos da prestación farmacéutica que reciben medicamentos que cumpren todos os requisitos legais para recibir financiamento público, e que están financiados no resto de comunidades autónomas".
"Os cidadáns galegos van ver como se resente o tratamento farmacolóxico que reciben, porque con este catálogo a Xunta parte da premisa falsa de que dous medicamentos co mesmo principio activo son sempre intercambiábeis, cando moitas veces non o son", subliña Farmaindustria, que engade que debería "ser o médico que decidise se a cada paciente se lle mantén o tratamento ou se lle cambia. Decisión que non pode ser administrativa, burocrática ou informática", conclúe.
Pola súa banda, o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, despois de sinalar que o Ministerio de Sanidade "non quere recorrer o catálogo priorizado de fármacos, senón manter unha reunión ou reunións", tese que desmentiu a ministra Pajín, asegurou que cada día en vigor do catálogo supón "un aforro de 300.000 euros" que a Xunta destinará a financiar infraestruturas sanitarias e a rebaixar as listas de espera. Por iso, avisou de que "non renunciará" a lestes fondos, antes de proclamar que "defenderá ou diñeiro" da Comunidade.

EPIGRAFE

Farjas "confía na responsabilidade de todos os dirixentes políticos"
A conselleira de Sanidade galega, Pilar Farjas, asegurou este xoves que "confía" na "responsabilidade de todos os dirixentes políticos" na posta en marcha do catálogo de medicamentos galego, "tamén dos do Goberno central".
Tras preguntarlles ós xornalistas logo da súa participación en Santiago na inauguración da nova sede do Colexio Oficial de Médicos da provincia da Coruña, Pilar Farjas ratificou que durante a xornada do martes producíronse "varias veces" conversacións entre o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e a ministra de Sanidade, Leire Pajín; así como entre ela mesma e o secretario xeral de Sanidade sobre esta cuestión.
"Confiamos na responsabilidade de todos os dirixentes políticos, tamén dos do Goberno central", sentenciou Farjas tras ser cuestionada sobre a intención do Executivo estatal de continuar adiante co seu recurso contra o catálogo de medicamentos da Xunta.
Ao mesmo tempo, durante a súa intervención no acto de inauguración, Pilar Farjas agradeceu a "implicación" dos profesionais médicos nas "medidas de bo uso de recursos", tales como o catálogo, que "busca acordos e corresponsabilidade con outros gobernos, como o de España".
Neste sentido, a conselleira apostou por "evitar a vía de xudicialización das relacións" entre ambos os Executivos e reiterou o seu ofrecemento de "total colaboración" nesta materia.
Pola súa banda Feijóo tras presidir a reunión semanal do seu Executivo, advertiulle ao Ministerio de Sanidade de Leire Pajín de que sería "gravemente irresponsábel" que "simultaneamente" lle traslade á industria farmacéutica unha versión contraria. "Se xa se comprometeu coa industria a recorrer, que o diga", reclamou Feijóo.
Pola súa banda, o máximo mandatario galego subliñou que as únicas "noticias" que ten, polo momento, sobre o catálogo son as que lle chegan dos facultativos e do Servizo Galego de Saúde (Sergas): "que non hai problema". Por iso, manifestou o seu desexo de que "non os formule" o Goberno do Estado.

   

La patronal farmacéutica recurrirá el catálogo

El País


El catálogo de medicamentos de Galicia, que restringe el número de fármacos financiados en la comunidad, tuvo desde que era un proyecto dos detractores: el Ministerio de Sanidad y la patronal farmacéutica. El primero ya anunció en la primera semana del año que interpondrá un recurso contencioso-administrativo contra la norma en el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG). Ayer se unió Farmaindustria, que hará lo mismo por entender que "supone una clara invasión de competencias estatales por parte de la comunidad autónoma gallega y constituye una vulneración de la legalidad vigente".
Tanto el ministerio como la patronal también cuestionan la constitucionalidad de la norma aprobada por el Parlamento con votos favorables de PP y BNG. Así, mientras Sanidad prepara un informe para que el Ministerio de Política Territorial lo lleve al Tribunal Constitucional, Farmaindustria pedirá al TSXG el planteamiento de una cuestión de constitucionalidad al "basarse la resolución en una ley que vulnera la carta magna".
Aunque el ministerio todavía no ha presentado su recurso, siempre ha mantenido que lo haría. A pesar de ello, el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, aseguró ayer tras el Consello semanal de su Gobierno que está en conversaciones con el departamento que dirige Leire Pajín y que esta le aseguró que no acudirían a los tribunales.

Conversaciones

La conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, afirmó ayer en declaraciones recogidas por Europa Press que "confía" en la "responsabilidad de todos los dirigentes políticos, también los del Gobierno central" en la puesta en marcha del catálogo de medicamentos gallego, en vigor desde este año.Farjas ratificó que durante la jornada del martes se produjeron "varias veces" conversaciones entre Feijóo y Pajín; así como entre ella misma y el secretario general de Sanidad sobre esta cuestión. El ministerio asegura que en estas conversaciones nunca trasladaron su intención de no presentar el recurso.
La conselleira también agradeció la "implicación" de los profesionales médicos en las "medidas de buen uso de recursos", tales como el catálogo, que "busca acuerdos y corresponsabilidad con otros Gobiernos, como el de España". En este sentido, Farjas apostó por "evitar la vía de judicialización de las relaciones" entre ambos Ejecutivos y reiteró su ofrecimiento de "total colaboración".

   

 

The Guardian» critica a Cidade da Cultura

«The Guardian» critica a Cidade da Cultura

 


 La Voz de Galicia

 

O diario británico The Guardian publicou unha crónica sobre a recente inauguración da Cidade da Cultura na que censura a extravagancia arquitectónica do proxecto e na que recorda que a obra se abre no medio de críticas que a definen como un «enorme e custoso elefante branco».
O xornal recorda que o Gaiás xa custou catro veces máis do previsto e insiste en que moitos cidadáns ven no complexo de seis edificios un monumento á vaidade ideado polo ex presidente Manuel Fraga. The Guardian , textualmente, refírese ao complexo como «un anacronismo nunha época de austeridade».
Na noticia que dedica á inauguración, o diario recolle as palabras do presidente galego, Núñez Feijoo, nas que aseguraba que o Gaiás sería xa parada obrigatoria nos centros de referencia cultural mundial, como o MoMa de Nova York e a Ópera de Sídney. Acto seguido, o xornal reflexiona sobre esta comparativa engadindo que o edificio do teatro e o museo aínda non comezaron, e recordando que, a día de hoxe, existen moitas dúbidas de se haberá diñeiro para comprar obras e atraer público. Precisamente, a mesma crónica foi publicada nun xornal australiano, o Sidney Morning Herald .
Voces contra a obra
Ao longo da información difundida por ambos os rotativos recóllense diversas consideracións que cuestionan o proxecto, nacido á calor da expansión inmobiliaria e que sufriu agora un parón pola grave recesión económica que atravesa o país. O xornal británico inclúe na noticia as declaracións de Pedro Armas, portavoz socialista na Coruña, quen se refire ao Gaiás como «un cemiterio de diñeiro» nunha comunidade na que se lle recortan os fondos á Orquestra Sinfónica de Galicia, o proxecto cultural de maior dimensión da autonomía.
O xornal británico recolle unhas declaracións do conselleiro de Cultura, Roberto Varela, nas que recorda que herdaron este proxecto nun estado tan avanzado que non lles quedou máis remedio que continuar con el, aínda que cun ritmo construtivo máis lento. Con todo, recordan que Varela anunciou que o museo, «espectacular e marabilloso», abrirá o próximo ano. Na crónica, The Guardian sinala que onde Peter Eisenman ve algo que está «destinado a aparecer coma se brotase esplendorosamente da terra» outros ven un monumento que se caracteriza pola vaidade nun contexto de grave crise económica.

   

O axente causante do mal das vacas tolas contáxiase polo aire

Os científicos propoñen máis control en matadoiros e laboratorios, que non é necesario en cortellos
Un equipo pulverizó con tecido cerebral infectado a uns ratos e o 100% contraeron a enfermidade

Un rato que respire unha pulverización de tecido cerebral infectado con priones da encefalopatía esponxiforme bovina contaxiarase deste mal nun 100% dos casos. Iso é exactamente o que demostrou un estudo dirixido por Adriano Aguzzi, da Universidade de Zúric, e que publica hoxe a prestixiosa PLoS Pathogens.
A transmisión do mal das vacas tolas por vía aérea quedou demostrada no 100% dos animais de laboratorio expostos durante un minuto, pero os investigadores puntualizan que os ratos non respiraron o aire exhalado por outros animais enfermos, senón a pulverización de partículas diminutas de tecido cerebral infectado.
Si parece comprobado que os priones chegaron directamente do nariz ao cerebro das cobayas a través da vía nerviosa, tal e como explica na revista o microbiólogo Lothar Stitz, do Instituto Friedrich Loeffler e colaborador de Aguzzi na investigación. Iso si, Stitz quixo tranquilizar aos gandeiros recalcando que o contaxio nun cortello considérao «descartado».

Matadoiros e laboratorios
Con todo, os científicos apuntan que os que deberían tomar nota son os responsables dos matadoiros en particular e as autoridades en xeral. E pon un exemplo: a un matadoiro entra un animal contaminado co prión da encefalopatía esponxiforme bovina (BSE, polas súas siglas en inglés; EEB en castelán) e alí elabórase e manipula o produto; cando o lugar é limpado cun equipo de alta presión, os priones si poderían chegar ao aire e ser inhalados por persoas. A vantaxe actual é que ata esta posibilidade é remota porque as medidas de seguridade nos matadoiros son moi estritas e as condicións do experimento están determinadas polo traballo nun laboratorio. Con todo, Adriano Aguzzi puntualiza: «Unha protección contundente contra os aerosois non forma parte das medidas de prevención usuais contra infeccións con priones en laboratorios científicos, matadoiros e na disposición final de refugallos dos matadoiros» e por iso «é recomendable tomar medidas para minimizar o risco dunha infección así con priones en humanos e animais».

   

¿Está penalizada en Galicia la libertad de expresión?



Xornal.com  Editorial

A Xunta de Feijóo, cos apoios do grupo parlamentario do BNG, puxo en marcha a Lei de Racionalización do Gasto na Prestación de Farmacia, pola que se impulsou un catálogo de medicamentos que prima os xenéricos e que está subvencionado pola Seguridade Social. Este catálogo é máis reducido que o que existe no conxunto de España, e aínda que mantén todos os principios activos, desbota moitos fármacos que ata agora contaban con subvención. O Ministerio de Sanidade xa anunciou a principios de xaneiro a interposición dun recurso ante o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) por exceder o marco competencial da comunidade autónoma e deixar aos galegos sen acceso a unha serie de medicamentos si financiados no resto do Estado. Nesta liña, segundo puido confirmar Xornal de Galicia, o ministerio xa puxo en marcha o itinerario do recurso contra o catálogo de xenéricos da conselleira de Sanidade Pilar Farjas. En primeiro lugar, o ministerio pedirá un informe ao Consello de Estado e unha vez elaborado, irá ao Consello de Ministros, antes de ser presentado ante o TSXG.
En canto se formalice o recurso do Goberno contra a Lei de Racionalización do Gasto na Prestación de Farmacia, en vigor desde o 3 de xaneiro, esta norma será suspendida de forma inmediata ata a resolución xudicial. Pero, ademais, o ministerio que dirixe Leire Pajín, non desbota recurrir a lei de Farjas ante o Tribunal Constitucional. En Galicia xa contamos cun exemplo dun recurso de inconstitucionalidade do Estado contra a Xunta no caso da Lei de Caixas, tamén aprobada no Parlamento galego cos votos a favor do PP e BNG, que supuxo a súa suspensión.
Á marxe do recurso do Goberno respecto do catálogo de medicamentos xenéricos, a consellería de Farjas castigou a Xornal de Galicia e Xornal.com por ser os únicos medios galegos que non só informaron sobre as medidas da Xunta senón tamén doutros puntos de vista arredor dos xenéricos. A Consellería de Sanidade aprobou unha campaña informativa “sobre a modernización da sanidade pública en Galicia” na que investirá un total de 700.000 euros na práctica totalidade dos medios escritos, dixitais e radiofónicos da comunidade, excepto en Xornal de Galicia e Xornal.com. Parece que a liberdade informativa está penalizada en Galicia á hora de acoller campañas de publicidade institucional cuxo obxectivo é ofrecer información de interese para os cidadáns. Deste xeito, sen ningún tipo de criterio obxectivo relativo á localización ou á tirada, os máis de 250.000 lectores mensuais de Xornal de Galicia e Xornal.com –certificados por Google– quedarán sen coñecer a campaña sanitaria galega. Pero esta non é a primeira vez que ocorre, xa que os usuarios destes medios quedaron sen coñecer as precaucións que debían tomarse á causa do temporal ou os servizos públicos dispoñibles durante a visita do Papa Bieito XVI.
Ante este tipo de actuacións por parte da administración pública, dificilmente Galicia se pode considerar un país moderno cando un dos piares das democracias avanzadas, a liberdade de expresión, está penalizada dunha maneira tan cativa como perversa.

     

Farjas y la libertad de expresión (por Xabier Blanco)



Xornal.com

A la conselleira de Sanidade le gusta comulgar. Tiene todo el derecho de hacerlo pero ojo, la religión que profesa dice que hay que confesar los pecadetes antes de hacerlo. Y con rencor, aunque no esté en la lista de pecados capitales, no es la mejor manera de acercarse hasta un altar. Tampoco es el mejor de los sentimientos para dedicarse a la política.
Pilar Farjas ha decidido excluir a Xornal de Galicia y a Xornal. com por cuestionar la legalidad del catálogo de genéricos que ha elaborado su departamento o por dar voz a autoridades en la materia para desbrozar una medida polémica. Un artículo de Alfonso Villagómez, magistrado del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, alertó de la inconstitucinalidad de la ley del gasto farmacéutico. Pablo Vaamode, médico y ex director xeral de Asistencia Sanitaria de la Xunta, aseguró en una entrevista que el catálogo de genéricos “es solo un montaje publicitario”. A Pilar Farjas no le sentó bien que un medio gallego, uno solo, alertase en un editorial de que la Xunta podría estar pisando competencias del Estado. En Xornal también se contaron puntualmento los objetivos de la Xunta con esta medida, como los otros medios a los que paga. Pero Farjas, con permiso de Feijóo, que es el que manda, no consiente que no comulguen con sus ideas. Los decenas de miles de lectores de Xornal y de Xornal.com se quedarán sin saber las bondades de la modernización de la sanidad gallega, ya que la consellería ha decidido excluirlos, y solo a ellos, de una campaña publicitaria en prensa escrita, radio y medios digitales por un montante de 700.000 euros. También se quedaron sin conocer las precauciones que debían adoptarse por el temporal o los servicios públicos por la visita del Papa, como si nuestros lectores fuesen ciudadanos de segunda.
¿Está penalizada en Galicia la libertad de expresión? ¿Cómo era aquello de poner la otra mejilla?


     

Sanidad desmiente a Feijóo y activa el recurso contra el catálogo de genéricos

Feijóo hace público que el ministerio le transmite que no quiere “recurrirlo” sino “mantener una reunión”, y Sanidad desmiente sus palabras.

Xornal.com


El ministerio de Sanidad abre el itinerario del recurso contra el catálogo de genéricos de la conselleira Pilar Farjas, que deja fuera muchos medicamentos que sí serán subvencionados en el resto del Estado y que invade las competencias del Gobierno. En primer lugar, el ministerio pedirá un informe al Consejo de Estado y una vez elaborado, irá al Consejo de Ministros, antes de ser presentado ante el Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG). El recurso del Estado contra la Lei de Racionamento do Gasto na Prestación Farmacéutica, en vigor desde el 3 de enero, provocaría que esta fuese suspendida de forma inmediata hasta la resolución judicial. El ministerio reiteró ayer a Xornal su postura y desmintió las declaraciones del presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, que aseguró que el ministerio le transmitió que “no quiere recurrir el catálogo”, sino “reunirse”.
El propio ministerio dirigido por Leire Pajín hacía pública este mes su intención de acudir a los tribunales, en primer lugar al TSXG y, como segunda vía, informaba de que estaba estudiando recurrir la ley ante el Tribunal Constitucional. En Galicia hay un ejemplo reciente de un recurso del Estado contra la Xunta en el caso de la Lei de Caixas, que supuso su suspensión, como sucedería en este caso.
Feijóo aseguró ayer que el ministerio le transmitió a la Xunta que “no quiere” recurrir el catálogo priorizado de fármacos, sino mantener “una reunión o reuniones” para analizar si existe “invasión competencial”, para añadir que “no la hay”. El presidente autonómico advirtió además al Gobierno central de que sería “gravemente irresponsable” que “simultáneamente” le traslade a la industria farmacéutica una versión contraria. “Si ya se ha comprometido con la industria a recurrir, que lo diga”, reclamó Feijóo. Por otra parte, subrayó que las únicas “noticias” que tiene, por el momento, sobre el catálogo son las que le llegan de los facultativos y del Sergas: “que no hay problema”, dice. Por ello, manifestó su deseo de que “no los plantee” el Gobierno de España.
A modo de argumento, explicó que cada día en vigor del catálogo supone “un ahorro de 300.000 euros” que la Xunta destinará a financiar infraestructuras sanitarias y a rebajar las listas de espera. Por ello, avisó de que “no renunciará” a estos fondos, antes de proclamar que “defenderá el dinero” de Galicia.
Feijóo abogó por tener “sentido de Estado”, sobre todo en un país “cuyo presidente”, José Luis Rodríguez Zapatero, asegura que habrá “reformas con o sin consenso”. Enfatizó además que su catálogo sí ha conseguido el acuerdo y el apoyo de dos tercios del Parlamento –con el BNG a favor–, lo que sería “suficiente” para acometer la reforma estatutaria, en una comparación poco afortunada, ya que la Xunta ha fracasado hasta ahora en este tema.
Tras las palabras de Feijóo, este diario se puso ayer en contacto con el ministerio de Sanidad para confirmar su veracidad. Desde el Gobierno lo niegan rotundamente y recuerdan que “la posición del ministerio está clara desde el primer momento”. Además, inciden en que “la Xunta invade las competencias del Estado” y “con su catálogo deja a los gallegos sin medicamentos que sí serán subvencionados en el resto de España”. Sanidad matiza que lo que le transmitió Leire Pajín a Feijóo es su disposición a buscar fórmulas alternativas y de colaboración pero “siempre y cuando la ley no se lleve a efecto”. Dejan claro que “si la Xunta no la retira, la ley se va a recurrir”, y no hay posibilidad de negociación en este sentido.
En respuesta a las palabras de Feijóo, Sanidad afirma que el ministerio “no le ha trasladado nada a la industria farmacéutica, que es libre de hacer lo que quiera y se ha manifestado en contra del catálogo pero por su cuenta, no por ir de la mano del Gobierno”. Desde Madrid añaden que no quieren “polemizar” y siempre están abiertos a colaborar “desde la base del respeto”.
Por otra parte, la conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, ratificó ayer que durante la jornada del martes se produjeron “varias veces” conversaciones entre el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, y la ministra de Sanidad, Leire Pajín, así como entre ella misma y el secretario general de Sanidad sobre esta cuestión. “Confiamos en la responsabilidad de todos los dirigentes políticos, también de los del Gobierno central”, sentenció Farjas.
La conselleira agradeció además la “implicación” de los profesionales médicos en las “medidas de buen uso de recursos”, tales como el catálogo, que “busca acuerdos y corresponsabilidad con otros gobiernos, como el de España”. En este sentido, la conselleira apostó por “evitar la vía de judicialización de las relaciones” entre Ejecutivos y reiteró su ofrecimiento de “total colaboración”.
El catálogo de genéricos de Farjas es el más restrictivo de España y también el único que se lleva a cabo atendiendo a principios puramente ligados al gasto. Así, el Gobierno gallego solo decidió apostar por el listado de medicamentos más barato para su objetivo, según afirman, ahorrar 120 millones de euros, sin tener en cuenta otros factores esenciales para cubrir las necesidades sanitarias de los gallegos.

La consellería excluye a Xornal, único diario que deja fuera de su campaña sobre la sanidad