13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





19 ene 2011

Aseguran que o Sergas non cobre as baixas médicas na Mariña por gastar menos

La Voz de Galicia


«É mentira a desculpa que pon Farjas de que non hai profesionais para cubrir as prazas pediátricas e outras en distintos concellos dá comarca, xo débese aos fortes recortes levados a cabo polo Goberno de Feijoo dous medios adicados a sanidade». Referíndose á conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, e ao presidente da Xunta, Núñez Feijoo, así expresa o deputado autonómico Ismael Rego a opinión do PSdeG-PSOE sobre a asistencia sanitaria pública que reciben os mariñáns, tanto no Hospital dá Costa como nos centros de saúde.
Para ese parlamentario socialista, «é escandalosa a situación que está a sufrir a sanidade pública na Mariña, tanto na atención especializada como na primaria». Por iso anuncia que o PSOE «vaille esixir á conselleira de Sanidade non Parlamento medidas inmediatas para salientar ou grave deterioración que está a sufrir a sanidade pública dá Mariña».
Aínda que desde o PP sosteñen xustamente o contrario, Rego insiste en que o actual Goberno galego «recortou vos orzamentos para ou funcionamento de unidades sanitarias tan relevantes como ou propio Hospital dá Costa». Añadio que A Mariña ten as listas de espera máis longas de Galicia.


Las escaleras mecánicas del Lucus Augusti provocan caídas

Protestas de los pacientes porque las habitaciones no tienen teléfono


El Lucus Augusti no está funcionando todavía a pleno rendimiento porque no se completó el traslado, pero pacientes, acompañantes, personal y las organizaciones que lo representan siguen detectando problemas en el edificio. Entre ellos, las escaleras mecánicas de la entrada principal, junto con la puerta giratoria, donde ha habido varias caídas.
Según la CIG, la frecuencia de los accidentes obligó a reducir la velocidad con la que funcionan las escaleras mecánicas, pero siguen produciéndose percances. Esta organización demandó al gerente que señalice convenientemente las alternativas, es decir, la zona de ascensores y las escaleras convencionales.
El gerente del complejo, en una reunión con la junta de personal en la que facilitó los pormenores de la segunda fase del traslado, admitió, según la CIG, los problemas con las escaleras y con la puerta giratoria, pero reconoció dificultades para encontrar una solución. También dijo que iba a estudiar la posibilidad de instalar unos asientos cerca del vestíbulo y de la entrada de consultas externas para que los pacientes con problemas de movilidad pudieran esperar a sus familiares mientras éstos van a aparcar. Las sillas no podrán instalarlas en el hall, que está previsto como espacio social. Según dijo a los sindicatos, habilitar este espacio para el fin para el que fue diseñado supondrá una fuerte inversión, inasumible en estos momentos de dificultades, salvo que la ejecute algún patrocinador.

Sin teléfono
Familiares de pacientes ingresados ?los que fueron trasladados del hospital de Calde? se quejan de que en las habitaciones no funcionan los teléfonos para recibir llamadas desde la calle. Ayer por la mañana tampoco podían encender la televisión. Los brazos electromecánicos, en los que van insertados los teléfonos no están operativos.

Deshabituación tabáquica
La implantación de la nueva normativa sobre el tabaco obliga a fumar fuera del recinto del complejo. La CIG demandó una consulta específica de deshabituación tabáquica para todo el personal que quiera hacer uso de ella, tal como funciona en otros hospitales, y que está vinculada a medicina preventiva.
Según la CIG, el gerente apuntó que en el Lucus Augusti no pondrán en marcha ningún plan hasta que no exista suficiente demanda o se presente alguna denuncia.
En la actualidad personal y acompañantes salen a fumar fuera del recinto. En la entrada principal la papelera está repleta de colillas, al igual que el suelo.
La segunda fase del traslado al nuevo hospital ya está en marcha. El lunes próximo por la mañana comenzarán a cambiar pacientes del Xeral hasta el Lucus Augusti.

Farmacéuticos de Lugo apuntan problemas de desabastecimiento y en farmacias pontevedresas se quedan sin lercanidipino

Europa Press


Las más de 150 farmacias de la provincia de Lugo tienen problemas de abastecimiento, según ha reconocido este miércoles la presidenta del Colegio Provincial de Farmacéuticos, Ana Prieto, mientras que en oficinas de Pontevedra se han quedado sin lercanidipino, por lo que han sido autorizadas a dispensar otras especialidades no incluidas en el catálogo priorizado de medicamentos.
   Prieto ha señalado que "el desabastecimiento a día de hoy se está produciendo" pero, sin embargo, ha puntualizado que se soluciona "en un plazo de 24 o 48 horas con el esfuerzo de todo el colectivo".
   Además, ha concretado que "hay principios activos con uno o dos sustitutos, como por ejemplo el Iralprem, cuyo sustituto no se localiza en ningún almacén".
   "Éste es un medicamento que pertenece al grupo de los sicotropos que se usa para dormir y combatir estados de ansiedad del que salen una media de diez a doce por farmacia. El sustituto no se localiza en ningún almacén y los laboratorios fabricantes de dichos sustitutos no son capaces de mantener la demanda de dicho principio activo", ha precisado.
   También ha hecho hincapié en que hay enfermos oncológicos que "son resistentes al cambio", ya que tienen tratamientos que duran cinco años y el paciente lleva cuatro con una determinada marca "y ahora tiene que cambiar el tratamiento y como estos tienen efectos secundarios los enfermos son reacios a los cambios", ha señalado.
   Además, Prieto ha advertido de que, aunque la Consellería de Sanidade permite casos excepcionales, "tienen a estos pacientes haciendo trámites burocráticos, lo que ha llevado a alguno a dirigirse a la Asociación Española contra el Cáncer".

AUTORIZACIÓN EXCEPCIONAL
   Por su parte, la Subdirección Xeral de Farmacia, según recoge el documento enviado a los farmacéuticos pontevedreses, ha autorizado "de forma excepcional" hasta el lunes 24 de enero a dispensar otras especialidades farmacéuticas "no incluidas en el catálogo priorizado" ante el desabastecimiento de lercanidipino "siempre que una farmacia no disponga" de éste.
   Según precisa la Subdirección de Farmacia, consultado el laboratorio Sandoz, estima la liberación de stock de este producto para el viernes 21 de enero.

   

Farjas llama a Sanidad a encontrar "alternativas a los litigios jurídicos"

Europa Press

Subliña que lle consta o "apoio decidido" do PP nacional a esta medida de redución do gasto farmacéutico

 

A conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, insistiu na vontade de encontrar co Ministerio de Sanidad "alternativas aos litixios xurídicos" abertos pola implantación en Galicia do catálogo priorizado de medicamentos, polo que pretende trasladarlle persoalmente a Leire Pajín este mércores os "datos reais".

   Así o resaltou Farjas a preguntas dos medios, tras realizar o balance de actividade asistencial do Sergas no último trimestre de 2010, en relación ao encontro que prevé manter na tarde deste mércores en Madrid coa ministra de Sanidad.
   Ao respecto, a conselleira explicou que pretende informar a Pajín "de cuales son os datos reais sobre o impacto do catálogo", en relación ao que destacou os "case 300.000 euros diarios" de redución de gasto farmacéutico que permiten ao Sergas inverter na construción de novas infraestruturas sanitarias.
   "Falei esta mañá con ela --por Pajín-- e comprometeuse a buscar un momento de encontro para falar nesta vontade de atopar vías alternativas aos litixios xurídicos", afirmou Farjas.
   Nesta liña, preguntada polas afirmacións de dirixentes do Goberno central que apuntaron a "inconstitucionalidade" do catálogo, Farjas remarcou que "o que é inconstitucional é adoptar medidas que vaian en contra de estratexias de austeridade e eficiencia", como "pagar 45 euros por un medicamento no que hai alternativa de 9 euros".
   "Dende Galicia entendemos que o que non é constitucional é reducir un 10% os ingresos ao financiamento da comunidade; reducir a capacidade de endebedamento de Galicia; eliminar o fondo de cooperación territorial; esixir a devolución de anticipos de 2008 e agora impedir a aplicación dunha medida de impacto en aforro e eficiencia", comentou a conselleira en relación a medidas adoptadas polo Goberno central.
   "É evidente que temos que seguir traballando e estou convencida de que o Goberno de España compartirá esta obriga de axudar ás comunidades autónomas na implantación de políticas de eficiencia na redución do gasto", manifestou Farjas, quen puxo como exemplo que "con cinco días de execución do catálogo aforrouse o suficiente" para construír un "centro de saúde moderno como o de Fisterra", dotado de 1,5 millóns de euros.
"APOIO DECIDIDO DO PP NACIONAL"
   Nesta liña, preguntada polo apoio do Partido Popular á industria farmacéutica trasmitido polo presidente da formación, Mariano Rajoy, a Farmaindustria, a conselleira de Sanidade subliñou que lle consta o "apoio decidido do PP nacional ao catálogo" de medicamentos galego. "A esta medida e a calquera", apostilou, en canto a iniciativas de austeridade e contención do gasto.
   Así mesmo, cuestionada sobre o acceso dos mutualistas ao catálogo, Farjas puntualizou que "tódolos pacientes que acoden ao Sergas", sexan de Galicia ou doutras comunidades, que teñan Muface ou outra mutua, "son atendidos cos mesmos criterios de equidade".
   "O Sergas atende a todos os pacientes por igual", aseverou a titular de Sanidade, quen precisou que os mutualistas atendidos en centros privados ou na rede do Sergas, que cofinancian o 30 por cento da prestación, representan os usuarios "que máis fidelización teñen ao uso de xenéricos".


 

La espera media para operaciones de prioridad 2 baja por primera vez a 60 días

La demora para una intervención quirúrgica se situaba en 75,8 días en diciembre y en 66,4 para una primera consulta 

La espera media para una intervención quirúrgica de prioridad 2 ha bajado por primera vez en Galicia a 60 días a 31 de diciembre de 2010, lo que supone 15 días menos con respecto a 2009 -un 20 por ciento menos-, mientras que la demora para las operaciones más urgentes -prioridad 1- está en 21 días, siete menos que en la misma fecha del año anterior, un 25 por ciento menos que en 2009 y un 50 por ciento menos que la media de la anterior legislatura.
Así lo ha destacado la consejera de Sanidad, Pilar Farjas, en la rueda de prensa de balance de la actividad asistencial del último trimestre de 2010, que cerró con una demora media para una intervención quirúrgica en Galicia de 75,8 días, lo que supone 3,8 menos que en 2009, con una bajada del 4,8 por ciento y un 16 por ciento menos que la media de la legislatura pasada.

Farjas ha matizado que, sin tener en cuenta el hospital vigués concertado de Povisa, la demora media para una operación en Galicia disminuye a 66 días al final de 2010, es decir, 10,9 días menos -un 14 por ciento- que en diciembre de 2009 y 4,5 menos -un 6,4 por ciento- que la legislatura pasada.

Por especialidades, ha resaltado las reducciones en la demora media a final de 2010 en Neurocirugía -37 días menos-; Cirugía General -20 menos-; y Cirugía Pediátrica -17 menos-.

Actividad quirúrgica

En cuanto a la actividad quirúrgica en jornada ordinaria, Farjas ha subrayado que 2010 se cerró con 102.630 intervenciones, lo que supone un aumento del 7 por ciento con respecto al año anterior, cuando se hicieran 95.827, un total de 12.612 más -un 14 por ciento-, que en 2008.

De este modo, el rendimiento quirúrgico a 31 de diciembre de 2010 estaba situado en el 73 por ciento, lo que supone un aumento del 9 por ciento en relación al ejercicio 2008 estaba en el 67-, y del 3 por ciento respecto a 2009 -cuando se situaba en el 70-.

Por ello, Pilar Farjas ha valorado el "gran esfuerzo" realizado por los profesionales del Servicio Gallego de Salud, al tiempo que ha destacado la "tendencia creciente" de la actividad quirúrgica, con más de 6.000 intervenciones que en 2009.

Farjas ha hecho referencia, asimismo, a la cirugía menor en los centros de salud, apuntando un total de 19.169 en 2010, lo que supone un incremento del 31,8 por ciento, según ha precisado la consejera, con 5.000 intervenciones más.

Consultas

Además, Galicia cerró 2010 con 66,4 días de tiempo medio de espera para primeras consultas de enfermedad, lo que supone 2,5 días menos que al finalizar 2009, lo que representa una reducción del 3,6 por ciento.

Las especialidades que en consultas más disminuyeron la espera con respecto a 2009 fueron anestesiología y reanimación -40,2 días menos-; ginecología -24,5 menos-; reumatología -15,1 menos-; neumología -que bajó 13,8 días-; y angiología y cirugía vascular -descendió en 12,2 días-.
A 31 de diciembre las consultas con menor tiempo de espera medio eran medicina nuclear (9,3 días); cirugía torácica (11,1 días), oncología médica (13 días), y cirugía cardiaca (18 días).
Sanidad ha incidido en que la actividad en consultas diagnósticas en atención especializada aumentó en la sanidad pública gallega en casi 80.000, y el tiempo medio de espera bajó en 2,5 días frente a 2009.

En el ámbito de las pruebas diagnósticas y terapéuticas, Farjas ha apuntado la implantación de la Telemedicina, con 4.120 consultas más en 2010 que en 2009. Farjas ha indicado que aumentaron en 47 los centros de salud en dos años, elevándose a 160 las instalaciones de Atención Primaria en los que ya está implantada.

Las pruebas diagnósticas con mayor reducción del tiempo de espera fueron los estudios digestivos -con un descenso de 149 días-; las endoscopias digestivas -con 131 menos-; el intervencionismo vascular -99 menos-; las endoscopias ginecológicas -47 menos-; y electroencefalografía -44 menos-.

De este modo, según los datos facilitados por Sanidad, las pruebas con menor espera media son los estudios fetales (7,5 días); endoscopias respiratorias (18 días); las ecografías obstétricas (18,3); las endoscopias otorrinolaringológicas (21 días) y los PET (22,5 días).

Vías rápidas

Ha recordado la consejera que el objetivo pasa por incrementar la capacidad resolutiva, para lo que el Sergas implantó en sus centros vías rápidas de diagnóstico de sospecha de cáncer de colon, pulmón, próstata y mama, lo que permite alcanzar un tiempo medio de espera de 11,9 días.

En el ámbito de las vías rápidas de diagnóstico, la demora media para colonoscopias fue de 6,9 días; y para estudios de mama, de 5,1 días, según los datos de la Consejería de Sanidad.

Con todo, la consejera de Sanidad ha concluido que los datos "ponen en evidencia que, trabajando con los profesionales, el sistema sanitario tiene capacidad de mejora". "Nunca podremos estar completamente satisfechos cuando hay pacientes en espera", ha sentenciado.

El tiempo medio de espera quirúrgica para los pacientes más graves es de 21 días (La Voz de Galicia)

 

Baja la espera media para operarse en Galicia (El Correo Gallego)

 

 

 


   

Feijóo ve 'incompatible' el rigor que pide Zapatero con el recurso al catálogo de fármacos

El Mundo

  • Núñez Feijóo defiende la medida por el ahorro que supondrá
  • Pide al presidente que 'mande a sus ministros mensajes de coherencia'
  • 'Si se toma en serio el rigor, está claro que no recurrirá el catálogo'
  • Señala que el Gobierno gallego 'no va a aplazar decisiones inaplazables'

Ver video das declaracións de Nuñez Feijoo



Feijóo: "Es incompatible pedir rigor en el gasto y recurrir la ley"  (El Correo Gallego)

 

Preto de 500 médicos sufriron agresións

En Atención Primaria é onde se dá unha maior violencia 

 

Polo menos 451 médicos foron agredidos por pacientes ou familiares durante o ano pasado, segundo as cifras "unificadas" na primeira estatística elaborada polo Observatorio de Agresións da Organización Médica Colexial (OMC) e presentada onte. No entanto, como apunta o coordinador do Observatorio de Agresións e secretario do Colexio de Médicos de Badaxoz, Alberto Becerra, a elas habería que sumar as "non rexistradas", xa que en "moitos casos" os médicos deciden non denunciar.
A Atención Primaria é onde máis agresións rexistrou ó longo deste ano cun 65 por cento do total (57% nas consultas e 8% nos servizos de Urxencias Extrahospitalarias). Nun 18 por cento producíronse lesións sobre o profesional sanitario e nun 13 por cento dos casos propiciouse que os agredidos tivesen que solicitar a baixa laboral. Así mesmo, un 8 por cento dos médicos xa foran agredido con anterioridade, e aínda que o 81 por cento das agresións non lle causaron lesións ó profesional, o presidente da OMC, Juan José Rodríguez Sendín, recorda "o difícil que é estar sometido a unha situación de presión e violencia verbal".
Respecto da distribución entre sexos dos facultativos afectados, Becerra explica que non existen diferenzas "significativas", aínda que advirte de que "a feminización da medicina vai conducir a que esta situación se descompense". Así mesmo, unha de cada dez agresións prodúcense no sector público e o 10%, nas Urxencias Hospitalarias.
Entre as causas de agresión destaca a discrepancia coa atención médica, seguida pola negativa a recetar o fármaco demandado polo paciente e polas discrepancias persoais co facultativo. Neste sentido, o secretario xeral da OMC, Serafín Romero, indica que "moitas das agresións físicas derívanse de non compracer o desexo dunha baixa laboral".
En relación coa tipoloxía do agresor, Becerra explica que "non hai un perfil claramente establecido", pero destaca que "tres de cada 10 agresións son parte do familiar" e desmente que a patoloxía mental ou o consumo abusivo de drogas sexan as causas, xa que "só o 8 por cento dos pacientes que levaron a cabo agresións tiñan antecedentes psiquiátricos ou de toxicomanía".
Por comunidades autónomas, Andalucía e A Rioxa figuran entre as autonomías onde se rexistraron un maior número de casos, e, pola contra, outras comunidades, como Aragón, Baleares e Navarra, reflectiron uns índices moi baixos de agresións. Neste sentido Xaén e Cádiz teñen as taxas máis altas de agresións rexistradas (8,19 e 6,71 por cada mil colexiados, respectivamente), mentres que Ourense e León mostran as máis baixas (4,20 e 4,08 por cada mil colexiados respectivamente).
"A violencia pasou a formar parte do noso día a día. No noso caso o que sufrimos é unha derivada da violencia que existe na sociedade. Estas accións non son máis ca un reflexo do clima agresivo, de confrontación existente. Por iso, é importante incidir na educación", advirte Rodríguez Sendín.
Á luz destes datos, Becerra asegura que "imos defender, por encima de todo, os intereses e o benestar dos nosos médicos (...) Un médico agredido é igual que un político agredido. Xa que logo, as medidas deberían ser as mesmas".
Por iso, a OMC afirma que lograr a "intervención" dos correspondentes ministerios fiscais é outra parte fundamental do traballo que se está levando a cabo desde as institucións colexiais. "Unha das nosas aspiracións, neste sentido, é lograr a consideración de atentado contra a autoridade, neste caso sanitaria, en todo o territorio", indica Becerra.
Así mesmo, desde o Observatorio de Agresións levaranse a cabo unha serie de accións para "unificar as medidas encamiñadas á prevención e á atención ó agresor", explica Romeiro. Entre elas destaca a celebración o día 12 de marzo do "Día contra as agresións no ámbito sanitario" e a posta en marcha de actividades formativas en relación á comunicación médico-paciente, porque como recoñece o secretario xeral da OMC, "debemos saber manexar o paciente angustiado". Tamén se levarán a cabo o asesoramento xurídico sobre a materia.
Fallos na política de protección de datos dos pacientes nos hospitais
Uns 202 centros do catálogo nacional de hospitais deben adoptar "medidas correctivas" en relación coa súa política de protección de datos do paciente nun prazo de seis meses, despois de que a Axencia Española de Protección de Datos (AEPD) detectase deficiencias no cumprimento da Lei de Protección de Datos (LOPD) no marco dun estudo sobre 600 hospitais públicos e privados. En concreto, como consecuencia desta análise --cuxas conclusións se presentaron o pasado mes de outubro e que incluíu información de 562 dos 654 centros consultados-- 43 hospitais privados que non facilitaron a información requirida teñen "procedementos abertos por posible infracción e 159 centros públicos.

    

Farmaindustria protesta ante Rajoy polo catálogo da Xunta

A industria farmacéutica apela ó presidente do PP, ante o que consideran "a ruptura da unidade do mercado farmacéutico, da legalidade e do estado de dereito"

Critican que se mande ó estranxeiro unha imaxe de inseguridade reguladora que impida a atracción de investimentos.

 

O presidente do PP, Mariano Rajoy, comprometeuse onte a "xerar confianza e certeza" no sector da industria farmacéutica, ante as críticas da patronal ó catálogo priorizado de medicamentos aprobado pola Xunta de Galicia.
Rajoy e a coordinadora de Participación Social do PP, Ana Pastor, reuníronse onte co presidente de Farmaindustria, Jordi Ramentol, e co director xeral, Humberto Arnés.
Ambos os dirixentes trasladáronlles ós populares a súa preocupación pola "ruptura da unidade do mercado farmacéutico español" e "da legalidade e do Estado de dereito" que supón, din, o catálogo galego, ó dar prioridade a algúns fármacos no financiamento do seu servizo público de saúde.
Ramentol e Arnés insistiron en que as medidas impulsadas polo Executivo de Alberto Núñez Feijóo xeran "desigualdades de dereitos" entre os cidadáns en función da comunidade na que residan.
O catálogo galego supón, para os dirixentes da patronal farmacéutica, unha "clara invasión de competencias estatais" e unha "vulneración da legalidade vixente". Por iso, resaltaron a gravidade que supón o incumprimento da normativa en vigor por parte dunha Comunidade, xa que a oferta de medicamentos corresponde de xeito "exclusivo" ó ministerio de Sanidade para toda España, e reclamaron un escenario de seguridade xurídica que lles permita ás compañías planificar o seu futuro con maiores garantías.
Insistiron en que nos últimos meses desde España estanse enviando "sinais moi negativos" para os mercados internacionais, que xeran "desconfianza" no marco regulador da industria farmacéutica neste país, o que repercute "moi negativamente" sobre as posibilidades das compañías para atraer investimentos produtivos e en I+D.
Tesoirada de 4.000 postos de traballo, e máis no 2011
Así mesmo, fixeron fincapé en que a estas medidas de política autonómica hai que sumarlles os "graves impactos" que tiveron para a industria farmacéutica en España os Reais decretos 4/2010 e 8/2010, que reducirán os ingresos do sector nuns 2.100 millóns de euros anualizados. Isto equivale, segundo Farmaindustria, a unha redución do 14% do mercado farmacéutico e é case dúas veces maior có resultado da industria en 2008, o que afectará especialmente ó emprego -só na segunda parte de 2010 perdéronse máis de 4.000 postos de traballo e os axustes continuarán en 2011- e ós investimentos en I+D do sector, que se reducirán nuns 300 millóns anuais.
De non reverter esta situación, a patronal alertou de que non só desaparecerán laboratorios ata agora eficientes, senón que se asestará "un golpe case definitivo" ás posibilidades desta industria para constituír un sector referente do novo modelo económico español.

REACCIÓNS

Farjas comina o Ministerio a pórse na situación do Goberno galego
A conselleira de Sanidade da Xunta de Galicia, Pilar Farjas, invitou á ministra de Sanidade, Leire Pajín, e ó seu ministerio a "situarse onde está o goberno da Xunta" que é, segundo dixo, "á beira dos cidadáns, á beira dos galegos", en relación á posta en marcha do catálogo de medicamentos priorizado en Galicia. "Invitamos a ministra a estudar detidamente a situación de sustentabilidade e de tensión económico-financeira da sanidade pública en España", manifestou Farjas en declaracións ós medios nun acto na localidade de Fisterra. Farjas insistiu en que a lei pola que se creou o catálogo priorizado de medicamentos en Galicia "aposta por reducir os gastos en medicamentos onde existe alternativa máis eficiente".
Ademais, incidiu en que o aforro que leva posibilita investir en infraestruturas e na creación de emprego na construción de novos hospitais e centros de saúde. Así, reiterou a aposta da Xunta por que "Galicia siga mellorando a sanidade pública".

Rueda non atopa explicación ó rexeitamento da ministra Pajín
O conselleiro de Presidencia, Alfonso Rueda, manifestou que non atopa "explicacións" ó rexeitamento do Goberno central ó catalogo priorizado de medicamentos e pediu un "cambio de actitude". "Non é de recibo que o Goberno de España estea facendo oposición ás medidas que se toman desde aquí", dixo. "Pedímoslle a Zapatero que cambie de actitude, esa actitude que se pechou coa súa ausencia durante todo o Ano Santo, e que non continúe en 2011. Que se dea de conta que aquí en Galicia estamos intentando facer as cousas ben e estamos intentando tomar medidas en épocas de crises e o mínimo que esperamos, xa que non imos ter axuda que polo menos que non poñan obstáculos", subliñou. Despois de que a ministra de Sanidade, Leire Pajín, cuestionase este catalogo porque podería chegar a destruír empregos, Rueda explicou que "o motivo de acometer esta medida polo goberno da Xunta é o de aforrar unha cantidade importante de diñeiro, sen desmerecer e rebaixar a atención farmacéutica que reciben os cidadáns".
Caamaño: "Xera desigualdades"
O ministro de Xustiza, Francisco Caamaño, destacou que co catálogo galego se "corre o risco" de que un cidadán doutra comunidade cunha medicación determinada ao chegar a Galicia "non lle sexa exactamente subministrada", o que supón unha "quebra da igualdade" e "rompe a unidade de caixa" da Seguridade Social. Teimou en que a avogacía do estado recorrerá contra a norma porque "vai contra competencias de saúde que ten o Estado".

 

Caamaño encuentra “riesgos” en la aplicación de la ley de Farjas

Feijóo aprovecha el recurso del Gobierno para cargar contra el presidente Zapatero

Xornal.com


El ministro de Justicia, Francisco Caamaño, entró ayer en la polémica por el catálogo de Farjas. El socialista manifestó que con el listado priorizado de medicamentos gallego, que entró en vigor el pasado 3 de enero, se “corre el riesgo” de que a un ciudadano de otra comunidad con una medicación determinada al llegar a Galicia “no le sea exactamente suministrada”.
“Corremos el riesgo de que un ciudadano de otra comunidad que tiene una medicación determinada por su médico, al llegar a Galicia tenga que ser convertida y no le sea exactamente suministrada”, indicó el ministro en un desayuno informativo del Foro de la Nueva Sociedad, organizado por Nueva Economía Fórum. De este modo, Caamaño consideró que esto supone un “riesgo” desde el punto de vista de funcionamiento del sistema y, sobre todo, una “quiebra de la igualdad” después de que Galicia haya adoptado una decisión que “rompe la unidad de caja” de la Seguridad Social.
En cuanto al recurso que presentará el Gobierno central contra la ley gallega por la que se crea el catálogo de fármacos, Caamaño insistió en que la Abogacía del Estado recurrirá esta norma porque “va contra las competencias de salud que tiene el Estado”.
Por su parte, desde el Ejecutivo gallego continúan haciendo oídos sordos a las voces que cuestionan la legalidad de su catálogo restringido de medicamentos. Ayer, el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, aseguró que las palabras del jefe de Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, pidiendo “rigor económico en el gasto público”, carecen de sentido ya que, en opinión del popular, “pedir esto es incompatible con presentar cualquier recurso” en contra de su lista de medicamentos subvencionados. Feijóo expresó su confianza en que “el Gobierno central se tome de verdad en serio la necesidad de rigor en las cuenats públicas”.
Por su parte, la conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, también ha atacado a los miembros del Gobierno central. Farjas ha pedido a la ministra de Sanidad, Leire Pajín, y a su cartera que “se sitúen en dónde está el Gobierno de la Xunta, que es al lado de los ciudadanos”.
También el conselleiro de Presidencia, Alfonso Rueda, cargó las tintas contra el recurso que prepara el Ministerio.

    

El nuevo sistema estatal de precios minimiza el ahorro del catálogo gallego

El 1 de marzo entrará en vigor el nuevo sistema de precios, con lo que habrá medicamentos igual de baratos que se queden fuera.

Xornal.com


Una de las razones por las que la Xunta defiende la puesta en marcha de su catálogo de fármacos es el supuesto ahorro que este generará. Según Sanidade, con un listado más restrictivo de medicamentos subvencionados se conseguirá una contención en el gasto farmacéutico que sobrepasará los cien millones al año. Bajo el paraguas de la austeridad, el Gobierno autonómico presume de su listado a pesar de las dudas constitucionales que presenta. Sin embargo, según Farmaindustria, con la próxima entrada en vigor del nuevo sistema de precios de referencia, el ahorro que predice la conselleira Farjas queda “minimizado”.
El denominado sistema de precios de referencia es establecido por parte del Gobierno central a todos aquellos fármacos que estén sujetos a financiación con fondos públicos. En esta ocasión, el Ministerio ha elaborado una norma que modificará el sistema de fijación de precios de referencia para los medicamentos. A partir de marzo, Sanidad impondrá el precio mínimo de los medicamentos, o lo que es lo mismo: para que un fármaco pueda estar subvencionado tendrá que rebajar su precio hasta igualarlo con el medicamento del mismo principio más barato de mercado.
La iniciativa llevada a cabo por el Gobierno central busca además potenciar el uso de genéricos, lo que según el Ministerio permitirá “un ahorro anual de alrededor de 1.500 millones de euros al conjunto de la ciudadanía”.
Aunque el nuevo sistema de precios entrará en vigor el próximo día 1 de marzo, a partir de hoy mismo las farmacias comenzarán a comercializar sus medicamentos con los precios rebajados.
Es por este motivo que desde Farmaindustria–que ya ha anunciado que recurrirá el catálogo de Farjas–entienden que el listado de medicamentos que defiende la Xunta no generará el ahorro esperado. El director del departamento técnico de Farmaindustria, Emili Esteve, manifestó para Xornal que “el Gobierno gallego debería valorar si económicamente le compensa todo lo que está haciendo”.
“El grueso de medicamentos que quedan fuera de este catálogo gallego se va a alinear con los precios de referencia el próximo 1 de marzo mediante el sistema de precios. A partir de ahora, todos los medicamentos estarán en una franja económica mucho más estrecha que la que había hasta ahora. Por tanto, ¿por qué motivo a partir del 1 de marzo, a un paciente gallego no le po drán recetar un medicamento que sí que pueden adquirir subvencionado el resto de los españoles, si además cuesta lo mismo que el genérico que le van a recetar desde la sanidad gallega porque es el que está dentro del catálogo?”.
Desde Farmaindustria insisten en que, aunque se debe potenciar el uso de genéricos, los pacientes tienen el derecho a continuar con la medicación que deseen. “Si un enfermo lleva años tomando la misma medicación y le funciona bien, no hay por qué cambiársela teniendo en cuenta que puede darse la casualidad de que el paciente no sea tolerante con los excipientes de los nuevos fármacos que están subvencionados”, comenta Esteve. “No entendemos por qué se ha querido llevar a cabo este catálogo cuando desde el Ministerio se ha conseguido que los medicamentos de marca se alineen con los genéricos. Está claro que sanitariamente el catálogo de Farjas tiene muchas debilidades, también en cuanto al tema del ahorro”, aseveran desde Farmaindustria.
“¿Le merece la pena al Gobierno gallego crear un catálogo cuando dentro de un mes habrá ya un sistema regulado de precios?”, se pregunta Emili Esteve, quien asegura que el 99% de las industrias farmacéuticas se avinieron a bajar sus precios para adaptarse a la nueva norma.

        
    

Ourense, entre as provincias con máis agresións a médicos

O ano pasado foron atacados en España 451 facultativos

La Voz de Galicia


Ourense é unha das provincias españolas onde máis agresións a médicos cométense. En concreto, o ano pasado contabilizáronse 4,08 casos por cada mil colexiados, o que a sitúa como a décima do país, segundo os primeiros datos do rexistro nacional de agresións a galenos elaborado pola Organización Médica Colexial (OMC).
Xaén é a provincia con máis agresións a facultativos, cunha media de 8,19 por cada mil, seguida de Cádiz, con 6,71. Aínda que por comunidades autónomas non se ofreceron datos concretos, Galicia atópase na media nacional, e son Andalucía e A Rioxa onde se rexistraron máis casos, fronte a Aragón, Baleares e Navarra, nas que os índices foron os máis baixos.
No 2010 denunciáronse en España 451 agresións a médicos, das que o 57% producíronse en atención primaria e un 8% nos servizos de urxencia extrahospitalaria, sendo o sector público (90,63%) moito máis castigado que o privado (9,38%). Aínda que non hai grandes diferenzas en canto a sexos, «a feminización do medicamento vai conducir a que esta situación se descompense», segundo explicou Juan José Rodríguez Sendín, presidente da OMC.
Tamén se detectou que o grupo de idade máis afectado por estes ataques é o comprendido entre 46 e 55 anos. En cambio, obsérvase un menor número de casos entre os maiores de 66 anos e os médicos máis novos. Con respecto á tipoloxía do agresor, non hai un perfil claro, dada a súa heteroxeneidade, pero destaca que unha de cada tres agresións lévaa a cabo un familiar do paciente.
A discrepancia coa atención médica figura como principal desencadenamento do ataque, seguida da negativa a recetar o fármaco demandado polo paciente, e de discrepancias persoais co doutor. No 18% dos casos producíronse lesións sobre o profesional, e nun 13% estes tiveron que pedir a baixa laboral; un 8% dos médicos foran agredidos anteriormente.

Farjas pide por carta a Pajín que a reciba hoxe para explicarlle o catálogo de fármacos

A estimación do aforro deste catálogo é de máis de cen millóns de euros ao ano ou, o que é o mesmo, uns 300.000 diarios.

Desde que o Goberno central anunciou a súa intención de recorrer o catálogo de fármacos aprobado polo Parlamento galego, a Xunta mostrou a súa total colaboración co Ministerio de Sanidade para evitar que a lei que ampara este catálogo chegue aos tribunais.
O último intento, unha carta da conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, dirixida á titular de Sanidade, Leire Pajín, e na que solicita unha reunión entre ambas para hoxe, aproveitando que a conselleira asistirá á Conferencia Sectorial do Plan Nacional sobre Drogas convocada polo Goberno central. Farjas ofrécese na misiva a avanzar todos os datos da implantación do catálogo, así como do impacto económico nas contas da sanidade galega.
A titular do Servizo Galego de Saúde recorda que a listaxe ofrece unha garantía de cobertura do 100% dos principios activos incluídos no nomenclátor do Sistema Nacional de Saúde (SNS), e que conta co apoio tanto de profesionais como de cidadáns.
A estimación do aforro deste catálogo é de máis de cen millóns de euros ao ano ou, o que é o mesmo, uns 300.000 diarios.
Esta non é a primeira carta que recibe a nova ministra de Sanidade tras anunciar que levaría ao Tribunal Constitucional a lei que ampara o catálogo, alegando invasión de competencias. A semana pasada Feijoo fixo o propio, neste caso ofrecendo unha total colaboración e dispoñibilidade ao ministerio para explicar os detalles desta medida.
A propia conselleira de Sanidade mostrou nunha comparecencia pública a súa confianza en que «a ministra estude detalladamente a situación, e que ou Goberno de España sitúese ao lado dous intereses dous galegos e dous cidadáns».

Medidas de ámbito estatal

Farjas recordou tamén, fronte ás críticas sobre que medidas como o catálogo habería que expolas no pleno do consello interterritorial do SNS, que nas últimas reunións deste órgano xa se solicitou por parte da comunidade galega que se abordase o problema da sustentabilidade financeira a nivel estatal.