13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





28 feb 2011

Povisa suspende el pago de nóminas por el impago de las provisiones mensuales del Sergas

Sanidade afirma que cumple "escrupulosamente" y recuerda que el hospital tiene gastos sin justificar

 

Europa Press

La dirección del hospital Povisa de Vigo ha anunciado este lunes al comité de empresa la imposibilidad de hacer frente al pago de las nóminas de febrero debido a la deuda que el Sergas mantiene con el centro médico, y que cifra en unos 12 millones de euros, "que pueden convertirse en 17 millones en unos días".

   Según han confirmado a Europa Press fuentes de la empresa, en virtud del concierto con el Sergas --que está prorrogado mientras se negocia su renovación--, la Consellería de Sanidade debe aportar una provisión de fondos mensual de 5,3 millones de euros, que se hará efectiva a mes vencido, dentro de los tres primeros días de cada mes.
   Las mismas fuentes han explicado que el Sergas no ha abonado la provisión correspondiente a enero, que debería haberse pagado dentro de los tres primeros días de febrero. Asimismo, han recordado que la administración autonómica también adeuda a Povisa casi 7 millones de euros correspondientes a la liquidación de 2010 y que, si tampoco paga la provisión de febrero, la deuda ascendería a principios de marzo a unos 17 millones de euros.
   Por otra parte, los trabajadores han denunciado la situación y han advertido de que, con la renovación del convenio sin resolver, están "saturados ante un futuro incierto", al tiempo que han recordado que, aunque el Sergas no pague, "los empleados trabajan igualmente muy duro cada día".
   Así, la delegada de CC.OO., Alicia González, ha confirmado que los trabajadores se concentrarán este martes frente a Povisa y anunciarán un calendario de movilizaciones en caso de que no se solucione este problema.

EXPLICACIÓN DEL SERGAS
   Por su parte, el Sergas ha negado a Europa Press que mantenga esa deuda con el hospital y ha insistido en que cumple "escrupulosamente" con los pagos, que fueron "pactados" según un procedimiento reglado "hace 10 años".
   Así, ha precisado que los abonos mensuales se hacen al centro médico "a mes vencido" y ha rechazado que se haya establecido un plazo concreto de los tres primeros días de cada mes. También ha puntualizado que la administración pública abona en esos pagos el 90 por ciento de la provisión, mientras que el 10 por ciento restante se liquida trimestralmente.
   En ese sentido, el Sergas ha indicado que esa liquidación se hace previa presentación, por parte de la empresa, de la justificación de gastos "y Povisa tiene sin justificar el último trimestre". Asimismo, ha añadido que "liquidación trimestral suele cerrarse en marzo y aún no ha empezado el mes".
   Fuentes de la Xunta han advertido de que la decisión de Povisa de suspender el pago de nóminas "nada tiene que ver" con el Sergas y han confirmado que la delegada territorial en Vigo, Lucía Molares, se reunirá este martes con el comité de empresa a petición de los propios trabajadores, para informarles de la situación.

    

Povisa anuncia aos seus traballadores que non poderá pagarlles este mes (La Voz de Galicia)

      

Povisa anuncia a sus trabajadores que no podrá pagarles la nómina de febrero (El Mundo)

Povisa suspende el pago de sus nóminas EL PAÍS  

 

Povisa suspende o pago de nóminas porque a Xunta lle debe 17 millóns (Xornal de Galicia)

 

Povisa suspende el pago de nóminas y culpa al Sergas (El Correo Gallego)

     

Povisa suspende el pago de nóminas a sus trabajadores por impago del Sergas  (Redacción Médica)

   

O Goberno pide á Xunta que modifique catro artigos do catálogo de medicamentos

Contesta que Sanidade non especificou cál é a súa alternativa e reitera a súa vontade de "diálogo" e recoñece o "esforzo" de Galicia

 

Europa Press

O Ministerio de Sanidad reclama á Xunta que modifique os catro primeiros artigos da lei pola que se crea o catálogo de medicamentos galego e que, unha vez o faga, presente estas modificacións ante o Tribunal Constitucional (onde está recorrida a normativa por parte do Goberno central) en forma de alegacións, unha vez que se decida sobre a admisión a trámite do recurso".

   Así o recolle a misiva coa que o secretario xeral de Sanidad do Ministerio que dirixe Leire Pajín, José Martínez Olmos, lle remitiu á conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, en resposta á carta que este lle enviou o pasado venres, e na que a titular da Administración pública galega insistía en que a Lei 12/2010 "recolle explicitamente a garantía de que o Sergas pode financiar calquera das especialidades farmacéuticas incluídas na Toponimia nacional de acordo a un procedemento regulado".
   Ademais, nela, o departamento que dirixe Pilar Farjas, propón ao Goberno central "unha alternativa que consiste na inclusión dun apartado explicativo que incida no xa recollido na lei e que poida satisfacer esa dúbida xurídica".
   Non obstante, o Ministerio de Sanidad avísalle de que "non se concreta (na súa carta) como se articularía a adición de novo texto". "Refírome a que non se indica se o texto se incorporaría ao articulado da norma ou ao preámbulo, solución esta última que non dotaría á nova previsión do necesario carácter normativo".
MODIFICAR CATRO ARTIGOS
   De acordo coa postura o ministerio, este solicítalle á Xunta que "reformule os artigos do 1 ao 4 da lei", nos que se regulan, respectivamente, o obxecto de norma, o o seu ámbito, o catálogo de produtos farmacéuticos de Comunidade Autónoma de Galicia, e o procedemento de modificación do devandito catálogo e as disposicións adicionais primeira e segunda.
   Todo iso, di Sanidad, para garantir que o catálogo priorizado "inclúa todos e cada un dos medicamentos incluídos na toponimia estatal", que non se estableza "ningunha previsión limitante", en relación á prescrición e dispensa de calquera dos medicamentos incluídos na toponimia estatal, e que incorpore "o financiamento público de todos os medicamentos incluídos na toponimia" estatal.
   Así mesmo, para o ministerio, tamén debería adecuarse a resolución 30 de decembro de 2010 e o listado de principios activos publicado polo Servizo Galego de Saúde (Sergas).
"ESFORZO"
   Na misiva, o Ministerio de Sanidad asegura que "aprecia o esforzo que está a realizar por axustar a normativa ao marco competencial" a consellería. "Aproveito para reiterar toda a nosa vontade de colaboración e diálogo con este trámite como xa che expresou a ministra" manifesta o alto cargo.
   Ademais, recórdalle á conselleira que este mesmo martes entra en vigor o novo sistema de prezos de referencia, aprobado polo ministerio, e que ten un aforro conxunto para o conxunto do Sistema Nacional de Saúde duns 1.000 millóns de euros anuais, dos cales corresponden 78 millóns de euros, aproximadamente, para Galicia.


Feijoo espera que no se formalice el recurso contra el catálogo de medicamentos

O presidente da Xunta indicou que o Goberno galego o que quere trasladar e transmitir é que «non temos ningún interese en invadir cuestións competenciais».

La Voz de Galicia


O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijoo, espera que non se formalice» o recurso de inconstitucionalidade «co que se ameaza» ao Parlamento de Galicia polo catálogo de xenéricos desta comunidade.
Así o declarou ante os medios en Monforte de Lemos (Lugo), onde esta mañá acudiu a visitar a residencia de maiores desta localidade.
«Ese recurso de inconstitucionalidade co que se ameaza ao Parlamento galego, que é o que aproba a lei, espero e desexo que non se formalice», concretou.
Indicou logo que o Goberno galego o que quere trasladar e transmitir é que «non temos ningún interese en invadir cuestións competenciais», pero remarcou que co aforro do catálogo «cada 15 días pódese construír unha residencia como a de Monforte».
Partindo deste dato, Núñez Feijoo dixo que «está moi claro, polo tanto, que non queremos un diñeiro para aforrar, senón para investir noutras necesidades, e no ámbito dos servizos sociais temos moitas necesidades».

   

Farjas rechaza que Sanidad impulse una negociación a la vez que un recurso

Dice que "nadie entendería" que mientras pide diálogo "el Gobierno de España actúe en sentido contrario atacando por la vía judicial"

 

Europa Press


   La conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, ha reiterado este lunes la disposición de la Xunta de alcanzar un acuerdo con el Gobierno sobre el catálogo de medicamentos, al tiempo que ha destacado que "nadie entendería" que el Ministerio de Sanidad impulse una mesa de diálogo a la vez que un recurso ante el Tribunal Constitucional.
   "Confío en la palabra de la ministra, a la que he remitido una propuesta de acuerdo", ha expuesto, en declaraciones a los medios en Madrid, la conselleira de Sanidade, en relación a una carta remitida a la ministra Leire Pajín el pasado viernes con el fin de "satisfacer" la "duda jurídica" del ministerio, proponiendo la inclusión en la ley por la que se ha creado el catálogo de un apartado explicativo.
   En el texto de ese apartado la Consellería de Sanidade señala que "adoptará las medidas para asegurar la financiación por el Sergas de cualquiera de las especialidades farmacéuticas reconocidas como financiables por el Ministerio de Sanidad de acuerdo a un procedimiento que se definirá reglamentariamente".
   "Nadie entendería que mientras se compromete --el Ministerio de Sanidad-- con abrir una mesa de diálogo esté impulsando un recurso ante el Tribunal Constitucional, que mientras pide diálogo el Gobierno de España actúe en sentido contrario atacando por la vía judicial", ha manifestado Farjas.
   De este modo, la titular de Sanidade ha recalcado que hay un "reto muy importante que debe liderar el Ministerio de Sanidad" centrado en "poner por delante el interés general y propiciar medidas que garanticen la sostenibilidad del Sistema Nacional de Salud". Así, ha reivindicado "medidas legales, eficaces, leales y solidarias como el catálogo priorizado de Galicia", que ha permitido ahorrar "más de 11 millones de euros" en lo que va de año, según ha añadido.


CARTA
   En este sentido, tras la reunión mantenida con Pajín la semana pasada en Madrid sobre el catálogo de medicamentos, Farjas remitió el viernes una carta a la ministra en la que, según ha indicado la consellería, insiste en que la Ley 12/2010 "recoge explícitamente la garantía de que el Sergas puede financiar cualquiera de las especialidades farmacéuticas incluidas en el Nomenclátor nacional de acuerdo a un procedimiento reglado".
   A la espera de "las aportaciones" del Ministerio de Sanidad, "para dar respuesta a la petición de tu secretario general en aras de la máxima colaboración y transparencia", señala la carta, la Xunta ha propuesto al Gobierno central "una alternativa que consiste en la inclusión de un apartado explicativo que incida en lo ya recogido en la ley y que pueda satisfacer esa duda jurídica".
   Con todo, Farjas ha reiterado en la misiva su "agradecimiento" por la reunión mantenida y su "confianza" en que "el compromiso de creación" de una mesa de negociación "dispondrá del tiempo y posibilidades efectivas de actuación para que, por parte de ese gobierno, se retire el recurso interpuesto o en su caso se retraiga la solicitud de suspensión del catálogo que está demostrando ser eficaz, solidario, leal y legal".
   "Confío en tu palabra y en las declaraciones públicas del ministerio de que disponemos de tiempo para llegar a acuerdo, en la seguridad de que puedes contar con el compromiso de lealtad institucional de esta conselleira de Sanidade para alcanzar un acuerdo o hacerlo extensible al conjunto del Sistema Nacional de Salud", sentencia en la carta remitida.



 

Sanidade retoca a lei do catálogo para chegar a un acordo co ministerio

Incorpora unha adición ao texto para remarcar que o Sergas financiará calquera medicamento recoñecido en España

 La Voz de Galicia


O Goberno galego moveu a primeira ficha para manter aberta a vía do diálogo e evitar que o pulso pola xestión farmacéutica que libra con Madrid téñase que dirimir por forza ante o Tribunal Constitucional. E a ficha movida consiste nunha oferta formal exposta á ministra de Sanidade, Leire Pajín, para retocar a Lei 12/2010 de racionalización do gasto farmacéutico, co fin de asegurar mellor que o Servizo Galego de Saúde (Sergas) financiará sen exclusións calquera medicamento recoñecido a nivel de todo o Estado.
O xesto da conselleira de Sanidade, Pilar Farjas, foi explicitado nunha carta dirixida á ministra na que reitera a súa argumentario en defensa da lei galega de racionalización do gasto en farmacia, deténdose puntualmente no aspecto normativo que máis dúbidas suscita aos ollos de Madrid: a posibilidade de que o catálogo galego poida romper a caixa única española e de que haxa cidadáns desta comunidade que non poidan acceder a todos os compoñentes recollidos no nomenclátor que aproba o Ministerio de Sanidade.
Garantías do Sergas
Farjas remítese á conversación mantida coa ministra, na reunión celebrada por ambas o pasado día 22, e ás cartas remitidas con anterioridade para insistir en que a Lei 12/2010 «recolle explicitamente a garantía de que o Sergas pode financiar calquera das especialidades farmacéuticas incluídas no catálogo nacional» de acordo co procedemento regulado.
Pero tendo en conta de que o Ministerio de Sanidade non fai a mesma interpretación deste apartado, o Goberno galego mostrou a súa vontade de replegar parcialmente as velas ao propor unha redacción «alternativa» que consiste na inclusión no texto aprobado polo Parlamento galego dunha especie de adición ou apartado explicativo co fin de que «poida satisfacer esa dúbida xurídica», sinala Farjas na carta.
Deste xeito, a lei que permitiu alumar o catálogo priorizado do Sergas incorporaría un parágrafo que reza textualmente: «A Consellería de Sanidade adoptará as medidas para asegurar o financiamento polo Sergas de calquera das especialidades farmacéuticas recoñecidas como financiables polo Ministerio de Sanidade».
A garantía ofrecida pola Xunta, en realidade, consiste só nun compromiso para asegurar o financiamento de todo o nomenclátor español cunha serie de medidas complementarias que non se especifican na carta. Pero en si mesmo, este retoque legal dálle ao ministerio que dirixe Leire Pajín a posibilidade de anotarse un tanto ao forzar á Administración galega a promover unha reforma da lei na Cámara autónoma, onde foi aprobada en decembro, co fin de incorporar o novo parágrafo.