13 DE MAIO DE 2010

13 DE MAIO DE 2010
13 DE MAIO DE 2010: GRAZAS!!!

NOTICIAS DA SAÚDE (EUROPA PRESS)

NOVAS DA SAÚDE

NOTICIAS GALIZA



NOVAS DE GALIZA:





5 abr 2011

Presentan 2.000 firmas para reclamar celadores en el Hospital do Barbanza

El PSOE denuncia que la la Policía Autonómica impidió el acceso de periodistas en Sanidade.


La Voz de Galicia


l Comité de Empresa del Hospital do Barbanza y representantes vecinales han entregado hoy en la sede del Sergas, en Compostela, 2.000 firmas para exigir la inclusión de la categoría de celador en su cuadro de personal y para protestar por la privatización del servicio de diálisis.
La secretaria general de la Federación de Sanidade de CC.OO., Lola González, aseguró en declaraciones a Efe que la Fundación Real Íñigo Álvarez de Toledo será la encargada de prestar el servicio de diálisis, si bien «con menos garantías», puesto que «vienen con menos personal».
El Comité de empresa del hospital considera una «tropelía» la privatización del servicio de diálisis, ya que la Xunta de Galicia «está más interesada en facilitar el negocio de las empresas privadas que en proteger el sistema público de salud», lamentó González.
En la entrega de las firmas estaban presentes los parlamentarios José Manuel Lage, del PSdeG, y Ana Bouza, del BNG.
Tras la entrega de firmas, Lage denunció la utilización de la Policía Autonómica por parte de la Xunta para impedir la entrada de periodistas en el registro de la Consellería de Sanidade, cuando los representantes del Comité de empresa se disponían a depositar las firmas.
«Es un hecho grave que conculca derechos y el Gobierno gallego tendrá que venir al Parlamento a explicar la utilización partidista de la Policía Autonómica», señaló en un comunicado.
En este contexto, el diputado socialista también denunció que el Hospital do Barbanza y el de Cee son los únicos que no cuentan con celadores en sus cuadros de personal, lo que supone «una vergüenza y una discriminación».
Lage también recordó que ha presentado una proposición no de ley en el Parlamento de Galicia en el pasado mes de febrero para instar a la Xunta a crear un cuerpo de celadores en el centro hospitalario, con el fin de «mejorar la asistencia sanitaria», zanjó.


  



Lage Tuñas se enfrenta a los agentes que impiden el acceso de los medios de comunicación a la Consellería de Sanidade


Esta imagen se produjo en la entrega de firmas que acompañaba la denuncia. El parlamentario socialista, José Manuel Lage, discute con la Policía Autonómica a las puertas de la Consellería de Sanidade al impedirse a los medios de comunicación captar imágenes de la entrega en el registro. Lage asegura que formalizará una denuncia por esta actuación.


 

Nace a Plataforma en Defensa da Sanidade Pública da Barbanza:

O pasado 31 de Marzo de 2011, constituíuse en Artes, Riveira a Plataforma en Defensa da Sanidade Pública da Comarca da Barbanza, estando ésta integrada por diversas asociacións da comarca, sindicatos, usuarios e veciños, estando aberta de forma permanente a novas incorporacións.
A Plataforma nace co obxetivo de manter a Sanidade da comarca coma pública e loitar contra as ideas privatizadoras, como está ocurrindo neste intre, cando a consellería fala da privatización do servicio de Diálise do Hospital Comarcal da Barbanza.
Dende a plataforma queremos deixar claro que queremos que veñan os doentes da nosa comarca ó  noso centro e sexan atendidos coma ata o de agora, cunha sanidade pública que lles está asegurando unha calidade  no trato e  na atención e non através dunha empresa privada,  na que problamente se reduciría o número de persoal que os vai a atender, como xa ocurre nalgún outro centro.
Noutros centros a empresa privada que asume a Diálisis traballa en condicións inferiores, tanto en persoal de enfermería, como auxiliares de enfermería e carece de Nefrólogo de presencia, que so vería ós doentes unha vez cada 15 días,  co consecuente deterioro da asistencia prestada, como esta sucedendo no Hospital de Verín, Ourense onde esta fundación privada xa asume o servizo de Diálise
O portavoz da plataforma é un paciente-usuario do servicio de diálise, que manifesta " estar moi preocupado por este intento de privatizacion do servizo, no que leva acudindo xa varios anos e se encontra moi a gusto e ben tratado coma doente"
Integrantes da Plataforma:
  • ANPA o Portal de Caamaño
  • Asociación cultural Altofalante de Riveira.
  • Asociación veciñal, cultural e prestadora de servizos a mocidade de Abesadas e Cubeliños.
  • Asociación Antidroga Renacer.
  • Asociación cultural e de veciños Fontenova de Santiago de Lampón, Escarabote-Boiro.
  • Asociación de veciños de Abanqueiro, Boiro.
  • Asociación de veciños San Roque de Pobra.
  • Comunidade de Montes de Caamaño. Porto do Son.
  • BNG
  • Esquerda Unida.
  • IPDR., Partido Independentes por Riveira.
  • PSOE-PSdG.
  • Sindicato FSC-CCOO.
  • Sindicato UGT.
  • Sindicato CIG
  • Sindicato CUT, Colectivo Unificado de Traballadores.
  • Sindicato SAE, Auxiliares e Técnicos de Enfermería.
  • Comité de Empresa Hospital da Barbanza.

La sanidad de Ourense, en el centro del debate político

Plataforma ciudadana, Sergas y socialistas entran a debatir a dos días de la manifestación

La Región

El debate sobre la calidad de la sanidad pública de la provincia centra en la actualidad la atención de políticos, del propio Complexo Hospitalario de Ourense (CHOU) y de la denominada Plataforma pola Defensa da Sanidade Pública de Ourense, que tiene previsto organizar este jueves, a las 20 horas, una manifestación en la ciudad. 

Seis miembros de la mencionada plataforma comparecieron ayer en rueda de prensa para dar cuenta de los preparativos de la movilización, que partirá de Os Remedios y terminará en la Praza Maior. Anxo Pérez Carballo, uno de sus portavoces, explicó que 'en distintos barrios da cidade apareceron papeis feitos por xente anónima dando conta da convocatoria. A implicación da cidadanía é alta', sentenció. Apuntó, además, que 'debido a que en Ourense hai máis persoas maiores de 80 anos que menores de 14, non podemos ter falta de camas'.

También ayer desde el Complexo Hospitalario de Ourense se pronunciaron sobre la situación de la sanidad ourensana. A través de un comunicado y sin hacer mención expresa a la manifestación, apuntaban que 'a dirección do Complexo Hospitalario reitera a defensa da sanidade pública evitando a politización'. En el documento se hacía referencia a tres temas centrales: los avances en el anteproyecto del Plan Director del CHOU, 'que a centralización de Medicina Interna mellorará a calidade asistencial dos pacientes ó non ser enviados a Piñor, y a la eficiencia en la gestión de los recursos ante la crisis.

El comunicado, que pretendía responder a las críticas de la Plataforma, asegura que los cambios efectuados en Piñor y Toén no van a disminuir camas ni puestos de trabajo en este organismo que, recuerda, es el mayor empleados de la provincia, al contar con más de 3.000 trabajadores.

También ayer, pero en terreno meramente político, el secretario xeral de los socialistas gallegos, Manuel Vázquez, expresó en Ourense que 'a sanidade é un dereito cívico esencial'. Ocurrió en la inauguración de la jornada 'Servizos públicos de calidade para as persoas: sanidade e dependencia' organizada por el PSdeG, que se celebró en la sala de Novacaixagalicia en Juan XXIII. El líder de los socialistas señaló en la mesa redonda que 'en Galicia os servizos públicos están en retroceso porque o PP está en contra do público'. Vázquez también hizo referencia al incremento de las listas de espera y al descenso en las contrataciones de facultativos. En el acto estuvieron presentes también Marga Martín, edil de Benestar, que hizo balance de gestión en dependencia; Alberto Fidalgo, diputado socialista; José Luis Jiménez, exgerente del CHOU, y Carmen Acuña, portavoz de Sanidade en el Parlamento.


XOVES 7 DE ABRIL AS 20:00


 

Os galegos gastan co catálogo un 18% máis que a media nacional

Galicia aforrou uns 17 millóns na factura de medicamentos nos dous primeiros meses de anos, o que recortou a diferenza co Estado nun 4,2%

Xornal de Galicia


O catálogo de fármacos non é suficiente. O aforro que esta medida supuxo na factura farmacéutica nos meses de xaneiro e febreiro acurta a brecha que separa a Galicia do resto do Estado, pero non a elimina. O listado elaborado pola Consellería de Sanidade aforrou uns 17 millóns de euros nos seus dous únicos meses en vigor, deixando o gasto mensual de febreiro en algo máis de 66 millóns de euros, ou o que é o mesmo, uns 23,73 euros por galego. A media nacional, non obstante está nos 20. Unha diferencia do 18,7% que revela que o consumo de medicamentos xenéricos en Galicia continúa por baixo da media de España.
Deixar de financiar os medicamentos máis caros supuxo unha redución da factura do 11,29% en febreiro. Non obstante, esta cifra tamén se debe en parte á baixada do prezo dos fármacos decretada polo Ministerio de Sanidade e que reduciu o gasto farmacéutico en febreiro nun 8% no conxunto do Estado. Neste sentido, a Xunta e o Goberno central non deixan claro que medida supuxo un maior aforro no caso galego.
A diferencia existente entre Galicia e o resto do Estado tamén queda patente no gasto por receita. O prezo medio de cada medicamento foi en febreiro de 12,71 euros, un contía que só superaron Asturias e A Rioxa. A media española estaba un euro por baixo.
Os 17 millóns de aforro que deixou o catálogo nos dous primeiros meses de ano reduciron, pese a todo, a diferencia de gasto co resto de autonomía. Mentres hai un ano, cada galego gastaba ao mes 26,75 euros en menciñas, en 2011 a cifra se queda en 23,73, o que supón unha rebaixa do 4,2% respecto ao que aboaban o resto de españois nese momento.
Con todo, hai que dicir que o aforro do catálogo foi menor que o que nun primeiro momento anunciou a Xunta. Se ben a Consellería de Sanidade preveu nun primeiro momento que a rebaixa alcanzaría os 112 millóns ao ano, a última cifra dada pola conselleira Pilar Farjas —que falaba dunha rebaixa de 12,3 millóns en mes e medio– supón unha caída do 12% respecto ás cifras inicias.
O aforro do catálogo –que permanece suspendido cautelarmente polo Ministerio de Sanidade– tampouco convence ao Observatorio do Medicamento, que no informe mensual elaborado no mes de febreiro, da conta de que os resultados do listado da Xunta non foron “tan espectaculares” coma esperaba.


Reclaman que os xefes de servizo e sección dos hospitais sexan nomeados polos seus méritos